Veel gestelde vragen digitale acceptgiro

Waarom de digitale acceptgiro?
Aan het gebruik van papieren acceptgiro’s zijn hoge kosten verbonden en er gaan nog wel eens betalingen mis. Om het betalingsverkeer eenvoudiger en goedkoper te maken, hebben de Nederlandse banken laten weten dat de papieren acceptgiro binnen een aantal jaren verdwijnt. U kunt dan ook geen gebruik meer maken van de acceptgiro om uw huur te betalen. Bij Woonpartners bieden wij u nu alvast de mogelijkheid om uw huur voortaan op een eenvoudigere en eigentijdse manier te betalen, de digitale acceptgiro.

Wat is de digitale acceptgiro?
De digitale acceptgiro is de opvolger van de papieren acceptgiro. Betalen kan veilig en snel met iDEAL, gewoon vanuit uw email. Alles is al netjes voor u ingevuld en zodra u de betaling goedgekeurd heeft, kunt u in uw e-mail zien dat de betaling is gelukt.

Hoe verloopt de betaling?
De betaling loopt via uw eigen betaalrekening. U kiest zelf met welke bank u wilt betalen en doet dat vervolgens vanuit de beveiligde bankomgeving, die uiteraard voor niemand toegankelijk is. Tijdens de betaling ziet u altijd naar wie u geld overmaakt en welk bedrag u aan dit bedrijf betaalt.

Hoe kunt u betalen?
U ontvangt een betaalverzoek als e-mail in uw inbox. U kunt de betaling direct en snel op een veilige manier starten, vanaf elke pc, tablet of smartphone. Om te betalen klikt u op het betaalstrookje in de de digitale acceptgiro of een betaalbutton in de e-mail. U landt op de beveiligde transactiepagina en kiest uw bank om te betalen. Alle benodigde gegevens zijn al voor u ingevuld. Nu hoeft u alleen nog in uw eigen vertrouwde bankomgeving uw bevestiging voor akkoord van betalen te geven, op de manier die u gewend bent en met de beveiliging van uw eigen bank.

Hoe herkent u de digitale acceptgiro?
Voor uw en onze veiligheid zijn in de digitale acceptgiro een aantal duidelijke herkenningspunten ingebouwd:

  • Het logo van de verzender en van de digitale acceptgiro is altijd duidelijk zichtbaar.
  • U ontvangt de digitale acceptgiro voor het betalen van de huur altijd rechtstreeks van Woonpartners.
  • In de digitale acceptgiro zit altijd informatie die enkel bij u en Woonpartners bekend is, zoals uw volledige naam, adres en klantnummer.

 


1

Voorbeeld van de digitale acceptgiro                                                                     

2

Veiligheidscheck


Wat heb ik nodig om de digitale acceptgirote kunnen betalen?
Om de digitale acceptgiro te kunnen betalen met iDEAL moet u de beschikking hebben over een internetverbinding en een internet betaalrekening.

Ik zie geen digitale acceptgiro. Wat moet ik doen om deze wel te kunnen zien?
Als u verbinding met het internet heeft en u ziet toch de digitale acceptgiro of andere plaatjes niet, kies dan in uw mailprogramma voor het weergeven of downloaden van afbeeldingen.

Ik heb net betaald, maar de digitale acceptgiro in mijn inbox geeft dat nog niet aan.
Om de actuele status van uw digitale acceptgiro ook in uw inbox te kunnen zien, downloadt u eerst de afbeeldingen opnieuw. Doorgaans volstaat het om de e-mail opnieuw te openen of verversen, dit is echter afhankelijk van uw e-mail service provider.

Kan ik de digitale acceptgiro doorsturen?
Ja, de digitale acceptgiro gaat in zijn geheel naar de nieuwe ontvanger, met de juiste betaalstatus. Het betaalstrookje laat zowel bij de eerste ontvanger als in de mail die doorgestuurd is zien of de betaling al gedaan is; zo wordt dubbele betaling voorkomen.

Wat als ik de digitale acceptgiro (per ongeluk) uit mijn inbox heb verwijderd?
U kunt zich bij de digitale acceptgiro registreren met uw e-mailadres voor het openen van een Personal Account. Dit is niet verplicht en ook niet nodig om de digitale acceptgiro te kunnen betalen. U kunt dan alle digitale acceptgiro's ook terugvinden in uw Personal Account. Vanuit hier kunt u de digitale acceptgiro opnieuw naar uw e-mailadres versturen.

Wat kost de digitale acceptgiro?
De digitale acceptgiro is gratis voor de ontvangers van de digitale acceptgiro.

 

Uitgelicht